Posted By janjuxa
On 05 იან 2011. Under კატეგორიის
გარეშე, შვეულმფრენები Tags: Ка-50
ტიპი-მრავალმიზნობრივი
დამრტყმელი შვეულმფრენი.მწარმოებელი ქვეყანა-რუსეთი
1970-წლებში სბჭოთა კავშირის
ძირითად საბრძოლო შვეულმფრენს წარმოადგენდა-Ми-24,და არსებობდა მოსაზრება
რომ აღარ პასუხობს თანამედროვე მოთხოვნილებებს მითუმეტეს რომ 1972 წელს
აშშ-ში დაიწყო ახალ საბრძოლო ვერტმფრენებზე მუშაობა რის შედეგადაც მიიღეს
ფირმა "ბეელ” -ის YAH-63 და ფირმა "ჰიუზ”-ის YAH-64 ამ იკანასკნელმა მიიღო
ნიშნული Apache.რის შედეგადაც გადაწყდა დაეწყოთ საპროექტო სამუშაოები
ახალი საბრძოლო ვერტმფრენის მისაღებად და დაუსახეს მიზნად საბრძოლო
ტექნიკის განადგურება,ძირითადად ტანკების..
პროექტზე სამუშაოების წარმოება დაევალათ ორ რუსულ საკონსტრუქტორო ბიუროს Н
И. Камов და М.Л Мил .რომელთაგან აირჩევდნენ ერთს.
საკონსტრუქტორო ბიურომ-М.Л Мил-მა გაითვალისწინა რა სხვა და სხვა ქვეყნების
გამოცდილება გადაწყვიტეს შეექმნათ ერთხრახნიანი ,ორ ადგილიანი
,განცალკევებული ფუნქციებით 1.პილოტი და 2.ოპერატორ მსროლელი.Н И. Камов-ის
ბიურო წავიდა სხვა გზით და შეიმუშავა განსხვავებული ღერძულა ხრახნის
ვერტმფრენი.1966 წელს საგემბანო Ка-25 -ის ბაზაზე შეიქმნა Ка-25Ф
(საფრონტო),რომელიც აღიჭურვებოდა: 23-მმ მიძრავი ქვემეხი,6-ПТУР "Фаланга”,
6 ბლოკი-НАР და ავიაბომბებით.Ка-25Ф-ის ეკიპაჟი შედგებოდა 2 პილოტისაგან
ხოლო დესანტი 8 ჯარისკაცისაგან.მაშინ უპირატესობა მიანიჭეს М.Л Мил-ის
პროექტს Ми-24-ს.1969 წელს Кам-ელებმა შეიმუშავეს პრინციპულად
განსხვავებული საბრძოლო ვერტმფრენის პროექტი В-50 ,ამ ვერტმფრენს უნდა
ჰქონოდა ერთ სიბრტყეზე მდებარე ორი მზიდი ხრახნი ,რომლებიც იტრიალებდა
ერთმანეთის საპირისპიროდ .ვერტმფრენის სიჩქარე უნდა ყოფილიყო 400კმ/ს
.1975-76 წლებში ასევე შეიმუშავეს მოდელები В-80 და В-100 მაგრამ არცერთი
პროექტი არ იქნა მიღებული.საბოლოოდ შემუშავებულ და დამტკიცებულ იქნა
პროექტი Ка-50.პირველი გაფრენა მოხდა ქარხანა ”Прогресс”-ის
მფრინავ-გამომცდელის მიერ 1991 წლის 22 მაისს.
В-80 პირველი საფრენი ეგზემპლიარი.
В-80 მესამე საფრენი ეგზემპლიარი.
Ка-50 ხედი ქვევიდან
Ка-50უმართავი რაკეტების სროლისას.
მოდიფიკაციები.
Ка-50 |
დამრტყმელი შვეულმფრენის პირველი
მოდიფიკაცია |
Ка-50Ш |
ღამის დამრტყმელი შვეულმფრენი |
Ка-50Н |
ღამის დამრტყმელი შვეულმფრენი |
Ка-50-2 ერდოგანი |
ორ ადგილიანი მოდიფიკაცია NATO-ს
სტანდარტებით |
Ка-52 ალიგატორი |
ორ ადგილიანი მზვერავ-დამრტყმელი
შვეულმფრენი |
ტექნიკურ-ტაქტიკური
მახასიათებლები.
მოდიფიკაცია |
Ка-50 |
მზიდი ხრახნის დიამეტრი,მ |
14.50 |
სიგრძე,მ |
13.50 |
სიმაღლე,მ |
4.90 |
წონა.კგ |
|
ცარიელი |
7692 |
ნორმალური ასაფრენი |
9800 |
მაქსიმალური ასაფრენი |
10800 |
ძრავის ტიპი |
2 ГТД Климов ТВ3-117ВМА |
სიმძლავრე,кВт |
2 х 1660 |
მაქსიმალური სიჩქარე,კმ/ს |
390 |
კრეისერული სიჩქარე,კმ/ს |
270 |
ფრენის პრაქტიკული მანძილი.კმ |
1160 |
საბრძოლო მოქმედების რადიუსი.კმ |
460 |
სწრაფაღმასვლა,მ/წუთში |
600 |
ფრენის პრაქტიკული ჭერი.მ |
5500 |
ფრენის სტატიკური ჭერი.მ |
4000 |
ეკიპაჟი |
1-პილოტი |
შეიარაღება |
ერთი30-მმ ქვემეხი 2А42 , 500
ვაზნით
საბძოლო დატვირთვა – 2000 კგ
4 საკიდარზე.
4х3 ПТУР ვიხრი ან УР
ჰაერი-ჰაერ ან
80 80-მმ НУР ან კონტეინერები
ქვემეხებით და ტყვიამფრქვევებით |
|
В-80 პირველი საფრენი ეგზემპლიარი |
|
მესამე საფრენი ეგზემპლიარი |
|
B-80 მესამე საფრენი ეგზემპლიარი. |
|
В-80 მესამე საფრენი ეგზემპლიარი |
|
B-80 მეოთხე საფრენი ეგზემპლარი |
|
Ка-50 |
|
Ка-50 |
|
НУРС-იდან სროლა |
|
Ка-50 საარმიო კამუფლაჟისებური
შეღებვით |
|
Ка-50 ხედი ქვევიდან |
|
Ка-50 |
|
30-მმ ქვემეხი 2А42 |
|
Ка-50 შეიარაღების ვარიანტი |
|
Ка-50 პილოტის კაბინა |
|
Ка-50 მოდერნიზირებული კაბინის
ვარიანტი |
სქემები.
|
Ка-50 |
|
შეიარაღების ვარიანტები |
შესაღები
ვარიანტები.
|
В-80 პირველი საფრენი
ეგზემპლიარი |
|
В-80 მეორე საფრენი ეგზემპლიარი |
|
В-80 მეოთხე საფრენი ეგზემპლიარი. |
|
Ка-50 საარმიო კამუფლაჟისებური
შეღებვით |
|